Autor |
Wiadomość |
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 18:52, 03 Gru 2008 |
|
Mam jeszcze kilka spraw.
1. Czy skrypt "siadanie_npc" umozliwia także siadanie na danym krześle graczom?
2. Jak sprawa z bankami? Czy wystarczy że dam bankierom odpowiednie skrypty rozmów a ty umiescisz skrypty pozyczek, weksli itp. czy sam mam się zając pozyczkami? (Uprzedzam że jesli chodzi o takie rzeczy to jestem zielony, więc raczej nie zrobie takich skomplikowanych rzeczy)
3. Proponowałbym żebyś po przesłaniu przejrzał ten moduł, (Planuje go skończyć do połowy następnego tygodnia, choc może to byc wczesniej) bo może być tam pare braków i niedoróbek
4. Jesli nie bede umiał zrobić jakis rzeczy np. sklep z końmi (bo jednak na wiekszą skale to w tworzeniu modułów jestem raczej początkujący) To wysle ci na PW co nie umialem zrobić i dorób to za mnie.
5. Jeśli chodzi o questy to raczej chyba bedzie w twojej działce zeby zrobić je tak aby mógł je wykonać każdy gracz.
6. czyjeśli za wykonanie questa ma byc nagroda to mam ją umiescic w palecie?
7. Gdzie się ustawia niezniszczalność obiektów? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 19:52, 03 Gru 2008 |
|
1. nie. "siadanie_npc" jest umieszczane OnHeartbeat NPC a zeby gracz mógł usiąść na krześle potrzebny jest skrypt "urzyciekrzesla" (opisany w temacie z skryptami) skrypt ten umieszczony jest OnUsed
2. Bankiera ja wystawiam, wystarczy że zaznaczysz gdzie ma być, no chyba że nie chcesz żeby był wampirem (choć to jest trochę roboty i bym odradzał)
3. modół będzie gruntownie sprawdzony od każdej strony
4. nie ma sprawy, jednak jeśli chodzi akurat o sklep z końmi to nie jest przewidziane żeby było ich więcej niż 1 (a jeden już jest)
5. questy zrobie sam, jednak dobrze by było jakbyś miał na nie pomysły, no i to może trochę potrwać, twożenie questa jest dosyć czasochłonne.
6. przedmiotu nie trzeba dodawać do palety. Wszystkie przedmioty, stwory, wyzwaleacze i obiekty które muszą być dodane do palety powinny znajdować się w specjalnej lokacji. Ja nie importuje palety (bo mi to trochę zaśmieca palete) dlatego przemioty ktore musza w nej być powinny być w takiej lokacji. Oczywiście staramy się ograniczać dodawanie do palety, dla tego powinny w niej się znajdować jedynie przedmioty twożone przez skrypty (naprzykald dawane graczom, lub obiekt który nagle pojawia się na ziemi) lub przez "spotkania" czyli zmodyfikowane stworki wyskakujące na spotkaniach. przedmioty obiekty i stworki które są modyfikowane ale tylko sobie gdzieś stoją nie bedą dodawane do palety. do modulu trzeba było dodać plik informacyjny co do czego służy, kiedy jest dawane, przez kogo i po co.
7. niezniszczalnosc obiektow (jak i ludzi) ustawia sie przez zaznaczenie opci "fabuła". W przypadku stworkow zaznaczenie "fabuły" spowoduje to że stworek bedzie kompletnie nie zniszczalny (nie mozna mu zadać ani jednego obrażenia), a zaznaczenie "nieśmiertelności" spowoduje że stworek nie będzie mógł umrzeć (jego zycie zejdzie do 1 i na tym stanie) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pon 21:54, 08 Gru 2008 |
|
Jeśli chodzi o Spotkania i Questy to zrobie tak: Potworki które mają być w spotkaniach umieszcze w obszarze który nazwę "Ważne przedmioty i potwory" (na tym obszarze umieszcze takze przedmioty ktore mają być dawane za questy) i razem z modułem wysle ci plik "Objasnienie.txt" w którym zamieszcze informacje jakie potworki mają byc na jakiej lokacji i jak mają wyglądać questy. Rozmowy z questodawcami będziesz musiał zrobić sam bo słowa jakimi będą się posługiwać NPC wybierzesz sam.
Ps. Czy sklepy mają mieć ograniczenia? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damianwrobi dnia Pon 22:02, 08 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:10, 08 Gru 2008 |
|
tak sklepy sa ograniczane. idetyfikacja 1000. przedmioty nie za wysokiego poziomu i pojedyncze sztuki |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pon 22:43, 08 Gru 2008 |
|
ale ilośc podstawowych przedmiotow to chyba nieograniczone lepiej. Bo bez sensu żeby był tylko 1 długi miecz
Mówiąc ograniczenia chodziło mi o to czy dawać ograniczenia przedmiotów |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damianwrobi dnia Pon 22:49, 08 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 23:24, 08 Gru 2008 |
|
mozesz dac kilka dlugich mieczy (choć z regoly to i tak nie schodzi wiec wiecej niz 2 sa nie potrzebne). zwykle strzaly, belty i kamienie moga byc nie ograniczone reszta na sztuki. a ograniczen skupow i sprzedazy nie musi byc. No chyba ze chcesz na przyklad typowa biblioteke lub apteke to moze zrobic ograniczenia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 0:05, 10 Gru 2008 |
|
Kolejny zestaw pytań, musze je zadać zanim skończe miasto
1. Czy jeśli chce zrobić żeby NPC chodzili to mam wpisać w OnHeartbeat "chodzenie_npc" czy zrobic punkty nawigacyjne?
2. Gdzie umiescić punkt startowy?
3. Czy musze wstawiać skrypt zamykania się automatycznego drzwi?
4. Czy żeby podane przez ciebie na początku tego tematu skrtypty działaly wystarczy że wpisze w OnHeartbeat podaną komęde np "siadanie_npc" czy musze zrobić taki skrypt?
5. Czy moge zrobić tak że zrobiłem potworki i napisze na jakich obszarach mają być z nimi spotkania, a ty zrobisz te spotkania?
5. Czy mieszkańcy miasta mają mieć też nazwiska czy wystarczą same imiona? (chodzi tu o estetyke, żeby nie było tak że stoi np. "Ewan" a obok niego "Christian Klos")
6. Jak zrobić żeby podczas rozmowy otworzył się sklep?
7. czy moge dodać swoją muzykę? |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez damianwrobi dnia Śro 0:09, 10 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 10:33, 10 Gru 2008 |
|
1tylko wpisac w OnHeartbeat "chodzenie_npc" beda chodzili w przypadkowym kierunku.
2. nie ma znaczenia, gdzie kolwiek
3. tak koniecznie. w każdych drzwiach ktore sie otwierają w OnOpen musi być "zamknieciedrzwi", a dodatkowo w drzwiach które są drzwiami przejsciowymi w heartbeatcie dajemy "zamknidrzwi_samo"
4. zeby dzialaly po dodaniu do matrycy wystarczy nazwa w odpowiednim miejscu, a zeby dzialalo u ciebie potrzebny jest skrypt
5. spotkania nie musza byc dodawane do palety, wystarczy wiec ze je rozlozysz gdzie chcesz, a stworki ktore z nich wyskakuja (te co byly modyfikowane, bo orginalne nie musza byc) beda sobie staly na tym specjalnym obszarze. pamietac trzeba by zrobic by spotkania byly powtazalne, ale nie za czesto co pare minut.
5. wystarcza imiona.
6. spojz do tematu z skryptami bedzie tam odpowiedni skrypt
7. nie. maja byc tylko i wylacznie elementy z gry, by nie trzeba bylo sciagac zadnych dodatkowych plikow do grania
|
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 21:34, 10 Gru 2008 |
|
Jak zrobić w żeby jedna z kwesti rozmowy powracała do jakiejś wcześniejszej? (Chodzi mi o to co Cżesto w matrycy w rozmowach się spotyka "Chciałbym zapytać o coś innego" i wtedy jest powrót do początku rozmowy) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 21:53, 10 Gru 2008 |
|
Ten moduł postaram ci się wysłać dzisiaj, ale jak nie zdąże to jutro go dostaniesz. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|