Autor |
Wiadomość |
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 19:01, 19 Paź 2008 |
|
oto kilka porad które ułatwią robienie oraz dodawanie modulu do matrycy.
wieże: Wiem że ładnie to wygląda jak każde piętro wierzy jest w na innej planszy, jednak pozniej zaśmieca to cały modół. dlatego wszystkie pietra powinny byc na jednym obszaże, może nie jest to zbyt piękne ale bardzo praktyczne. wieza na wrzosowiskach i w lesie roth jest tak zrobiona prosze samemu zobaczyc jak to wygląda.
nazewnictwo: bardzo istotne jest nazewnictwo. musi byc niepowtarzalne i przejzyste.
sklepy: skrypty sklepów powinny mieć nazwę skl_****
lokacje kilku planszowe: na przyklad miasta, lasy itp, powinny mieć nazwy typu Las Roth - ****, Miasto Jugoth - ****.
Lokacje w lokacjach: jeśli w robimy domek na jakiejś lokacji to jego nazwa powinna najpierw zawierać nazwę lokacji Jugoth - sklep, Jugoth - Karczma itp.
drzwi: nazwa drzwi jest nie istotna. wazna jest etykieta. Etykieta powinna zawierać w swojej nazwie miejsce i przeznaczenie drzwi (moze byc skrotami). dobrze by bylo gdyby drzwi wejsciowe i wyjsciowe z lokacji mialy koncowke exit, in. Przyklad "wrzos_wieza_in" wrzosowisko wejscie do wierzy.
konwersacje: w nazwie konwersacji powinno byc pełne imie wlasciciela
skrypty: skrypt musi miec w nazwie to co robi. zadnych przypadkowych znakow i numeracji. skrypty zwiazane z jakimis questami powinny zaczynać się od q_**** skrypty warunkowe konwersacji (tekst pojawia sie gdy cos masz itp) powinny zaczynac sie od czy_*** (podkreslnik nie obowiazkowy)
Paleta: Staramy się nie dodawać rzeczy do palety jesli nie sa potrzebne.; Jesli cos tylko stoi lub lerzy na planszy nie musi byc w palecie. w palecie musza byc tylko rzeczy ktore maja byc dane przez kogoś lub przez coś. jesli już coś dodajemy do palety to należy bez względnie pamiętać o tym by etykieta i ResRef były takie same (nawet wielkosc liter)(nieraz ResRef jest przypisywany automatycznie itam*** jesli tak sie stanie trzeba użyć opcji "edytuj kopie" wtedy bedzie mozliwa zmiana resRef). Oczywiście ResRef musi być unikalny i jakoś zwiazany z nazwa przedmiotu (by po samym resRefie mozna bylo sie domyslec co to jest)
dodatkowo bardzo wazne jest by wszystkie przedmioty ktore dodane sa do palety powinny leżeć kolo punktu startowego (przedmioty z palety nie sa exportowane bezposrednio z palety dlatego musza gdzies lezeć zeby potem mogl je dodac do palety matrycy)
przydatne skrypty:
oto kilka skryptow ktore sie przydaja a ktorych nie trzeba pisać. wystarczy wpisac poniższą nazwę w odpowiednie miejsce (skrypt nie bedzie działał w samym module dopiero po dodaniu do matrycy)
"chodzenie_npc" najlepiej dodac w miejscu hearthbeat stworka. stworek chodzi w losowym kierunku (niezbyt daleko)
"siadanie_npc" należy dodać do hearthbeat stworka ktory stoi przy obiekcie (krześle) ktory ma etykiete "krzeslo" (obiekt nie moze byc statyczny)
"gadanie" skrypt dajemy w "onuse" przedmiotu NIE statycznego ktory po kliknieciu ma miec jakas konwersacje (oczywiscie w wlasciwosciach przedmiotu musi byc zdefiniowana rozmowa)
"zamknidrzwi_samo" wstawiamy w harthbeat drzwi ktore uzyte sa jako przejsciowe miedzy dwoma obszarami
"zamknieciedrzwi" wstawiamy w OnOpen w każdych drzwiach które są otwieralne. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Czarny mag
Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Elbląg Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Pią 20:12, 28 Lis 2008 |
|
Zrob mi wieze albo zamek please ale lepiej wieze i tam zeby bylu mi posluszne 2 balory kilkadziesiat nieumarlych kazdego rodzaju |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garrador
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 20:15, 28 Lis 2008 |
|
lol.. co ty, myślisz że tak se zrobisz coś na zawołanie? może jak bede miał chęci to coś tam porobie, jeśli Bóg się zgadza... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:25, 28 Lis 2008 |
|
jak zrobisz i wyslesz to zobaczymy jak to wyglada i moze przepuszcze.
zapomniałem dodać że obszary nie mogą być większe niż 10x10 (lub inne wymiary nie przekraczające 100 "kratek") |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Garrador
Dołączył: 17 Paź 2008
Posty: 213 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:26, 28 Lis 2008 |
|
segmentów |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
ZłyLudek
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 153 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z zaskoczenia! Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Sob 11:02, 29 Lis 2008 |
|
Czy ja mógłbym zrobić obszar do matrycy?(było się tochę maperem )(Masz GG Wędrowiec?) |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 11:37, 29 Lis 2008 |
|
oczywiście że możesz zrobić obszar. jeśli zastosujesz sie do nazewnictwa i do ograniczenia wielkości jednego obszaru to nie ma problemu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Wto 19:35, 02 Gru 2008 |
|
Przepuściłbyś 2 obszary przekraczające te wymiary bo robie miasto i Centrum ma rozmiary 11 : 11 a druga część 10 : 14. Troche się nad nimi namęczyłem i nie chciałbym ich usuwać i robić na nowo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:51, 02 Gru 2008 |
|
nie trzeba osuwać wystarczy użyć opcji Edycja-> zmiana wielkości obszaru.
obszar będzie lekko obcięty i trzeba będzie go przebudować (wcześniej można użyć opcji kopiuj wklej ważniejszych obiektów które znajdują sie na obciętym fragmencie).
naprawdę nalegam na wymiary 10x10 a nie jest to jakieś moje widzi mi sie, po prostu na dużych obszarach łatwiej o lagi, a tego chyba nie chcemy prawda? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Wto 20:59, 02 Gru 2008 |
|
Ok to Centrum zostawie takie jakie jest (Bo niestety nie da się go skrócić, wykorzystałem ten obszar do Maximum) a druga częśc skróce. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:25, 02 Gru 2008 |
|
nie zapomnijcie ze tworząc lokacje musicie je jakoś umiejscowić w matrycy, mówiąc inaczej musicie mieć koncepcje w którym miejscu matrycy będzie do nich wejście. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 0:11, 03 Gru 2008 |
|
Spokojnie Wszystko obmyśliłem Miasto będzie na wschód od Jugoth. Mogę nawet udostępnic jego nazwe Mansur
Ps. Razem z miastem dodam też tereny wokół niego |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 10:52, 03 Gru 2008 |
|
miasto to ja bym widział na zachód od rozdroża południowego. tam miało powstać jedno ale na razie nie miałem na to czasu. (jak tam sie przejdziesz stoi reklama ze będzie tu miasto.
jakbyś sie pospieszył i mi wysłał to by było w następnej aktualizacji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
damianwrobi
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany:
Śro 17:06, 03 Gru 2008 |
|
Acha! A musze robić latarników, strażników matrycy, listonoszów itp. czy sam ich umieścisz? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Wedrowiec
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 514 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 18:09, 03 Gru 2008 |
|
obsługę matrycy (straz, listonosze) umieszczę sam razem z sprzętem (smietniki skrzynki pocztowe itp). Latarników nie będzie bo to lekko nie udany pomysł. ty omieść zwykłych mieszkańców |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|